sâmbătă, 3 noiembrie 2012

ElectroScout Ro: Atouck


     Andrei Barbu. Un băiat care lucrează aproximativ de prin anul 1999, dar într-o cu totul altă arie muzicală, hip hop. Ca mulţi alţi "electronişti" făcea instrumentale pentru raperi. În cazul lui a fost Vali Umbră, care în prezent cântă alături de Bean în Subcarpaţi, cu care a format trupa OSP.

     "Atouck este călătoria mea în lumea muzicii electronice, începută în jurul anului 1999, când folosind doar un PC. Am decis să compun instrumentale hip-hop, trip-hop şi drum and bass. Tot în aceeaşi perioadă l-am cunoscut pe Valentin Popescu – Vali Umbră (Subcarpaţi) şi am format OSP, trupă cu care am activat pe scena hip-hop câţiva ani buni."



     Apoi din anul 2004 a intervenit schimbarea, atât pe plan tehnic prin achiziţionarea de noi aparaturi, cât şi stilistic.      

     "Între anii 2004 şi 2008 mi-am cumpărat un Evolution MK-449C Midi Controller, mi-am adunat multe VST-uri şi am experimentat cu drone, noise, IDM şi breaks foarte mult."      

      A tot experimentat în căutarea unei identităţi, astfel încât a ajuns chiar şi în zona psy-trance, punând muzică pe la petreceri în Bucureşti sau alte oraşe din Transilvania.    

     "În perioada care a urmat am descoperit psy-trance şi a început o noua aventură, ca DJ, la party-uri indoor şi outdoor prin Bucureşti şi prin ţară: Stamba Cafe, Suburbia, Control (alături de Kino Oko), Street Delivery 2011, prin Bucureşti, urmate de ceva party-uri mai underground pe la Comana, Braşov şi Sibiu."      

      Le-a "împăcat" cumva şi anul 2012 îl găseşte în aria psychedelic ambient, drone şi IDM. Mixurile lui s-au auzit pe la diverse festivale, dar, de asemenea au fost date în eter şi pe la radiouri din ţară sau străinătate.      

      "Anul 2012 m-a prins focusat pe muzica psychedelic ambient, drone şi IDM. La începutul verii am urcat pe net primul mix de studio, Afternoon Soundscape Mix 2012, organic, soundscape, IDM, al cărui intro l-am compus şi care m-a dus pe la Waha Festival, One Love Awakening, Groove On cât şi pe la radiouri în afara ţării: BeatLoungeMusic, emisiunea Chilling In Trance, a cărei gazdă este Dark El Kante şi ChromanovaFm. Acum pregătesc ceva release-uri. Unde, cum şi când nu ştiu exact, dar este vorba de un EP cu producţiile de anul acesta (drone, IDM, ambient) precum şi un LP cu cele mai bune track-uri din 1999 până acum, bineinţeles re-editate şi re-masterizate."      

      Aţi putut asculta deja o piesă semnată Atouck, prin intermediul compilaţiilor "The Future". Trasând o paralelă este în contrast destul de puternic cu ceea ce urmează să vă prezint nou din partea lui Andrei. "Precession of the equinoxes" este cea mai nouă bucăţică, proaspăt scoasă din cuptor, iar cea pe care sper eu o cunoaşteţi deja, este "Goldfish". Cea prezentă pe compilaţie aş asemăna-o cu un motor uriaş în care te afli, auzind fiecare mecanism intim al funcţionării lui. Parcă ai auzi o uriaşă energie care trece prin cabluri pe lângă tine, în timp ce acesta galopează neîncetat şi apăsat, cu un beat puternic. Adevărată desfăşurare de forţe.

      Piesa nouă este mult mai ambientală, drone-ul acela tipic, singurul lucru comun între cele două trackuri fiind vocalul distorsionat şi "dark", dar care are ceva prietenesc în el, asemeni unui blând uriaş povestitor care se ghemuieşte lângă tine şi îţi spune "povestea peştişorului de aur".

Atouck - Precession of the equinoxes by ElectroScout Ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !