luni, 2 iulie 2012

The Story of "ElectroBlog Ro - The Future"

Alex Arsu: "Am început să fac muzică acum vreo 8 ani de zile, cu chitara, în formaţii rock, apoi indie, iar acum dubstep cu midi. Proiectul Alex Arsu e alcătuit din mine (Arsu) la chitară, clapă, voce şi la ce mai apuc, împreună cu un prieten (Alex) la butoane. Cântăm în formula asta de un an şi în scurt timp vom începe şi concertele. Piesa este inspirată dintr-o plimbare prin pădure la munte, printre copaci, când s-au zărit în mijlocul unui luminiş nişte chiftele uitate de nişte turişti pe o farfurie, dar erau uscate."


Alex Arsu - Chiftele uscate by ElectroBlogRo-The Future2


Andu Simion: "Piesa se destinde treptat, pe background-ul repetitiv şi trippy ce te însoţeşte până la final. Am vrut să induc o stare de călătorie, undeva într-o navetă spaţială şi am încercat să o dezvolt cu introducere, cuprins şi încheiere."

Andu Simion - Space garage by ElectroBlog Ro-The Future

Ansel Kraft: "Mi-e teamă că prezentul nici nu există. Tot ceea ce ni se întâmplă este chiar viitorul! Teoria relativităţii în două fraze!"



Ansel Kraft - The future is now by ElectroBlog Ro-The Future

Archer: "<Shouts> e genul de <roller>, în care am încercat să îmbin un vibe dinamic, alert, ţinând un <feel> armonios şi o progresie plăcută urechii."

Archer - Shouts by ElectroBlogRo-The Future2


Atouck: "Compoziţia este una experimentală. Îmbină elemente de armonică psychedelică, modulate pe un beat compus din mai multe loop-uri create digital (Adobe Audition) şi suprapuse, la care se adaugă break-uri din zona glitch (joacă liberă cu rotativele de pe midi controller). Titlul este dat de unul din break-uri, care conţine sample din audiobook-ul <The grand design by Stephen Hawking & Leonard Mlodinow>."

Atouck - Goldfish by ElectroBlogRo-The Future2

Badsector: "După aproximativ nouă ani de joacă, cercetări si voie bună, la finele anului 2010 am hotărât să urc câteva piese pe Soundcloud. Micile încurajări sub forma unor comentarii de apreciere, suportul prietenilor și propria-mi dorinţă de perfecţionare m-au convins să ofer din ce în ce mai mult timp muzicii. Perioada în care mi-am clădit bazele compoziţiei muzicale m-a obişnuit să nu mă axez pe un singur stil, ci mai degrabă să experimentez orice <curge>. O fac pentru că îmi place, mă încarcă şi mă descarcă şi niciodată nu e la fel."


Bogardo's Way: "Are legatură cu evenimentele din 14 ianuarie din Piaţa Universităţii. Este făcut cu un sample luat dintr-un video de pe youtube (ca toate celelelte), care a dispărut de pe net între timp, de la începuturile protestelor. mi s-a părut foarte interesant sample-ul pentru că întamplarea surprinsă este un pur rap battle între un jandarm cu portavoce şi un protestatar."


Bogardo's Way - Ultima găină a europei reloaded by ElectroBlogRo-The Future2


Coxboy & Mjolnir: "Noi suntem Coxboy & Mjolnir, doi producători de muzică electronică din Ploieşti. Ne-am apucat să facem asta prin 2008, când am aflat că amândoi ne <jucam> prin Reason 4. Apoi am început mai serios prin 2009, când ne-am luat tare de dubstep, deşi până atunci făceam hip hop sau drum and bass. La început am făcut tot DnB, până am fost fascinaţi amândoi în acelaşi timp de filthstep/darkstep şi subspeciile de dubstep mai <urât> şi total non-comercial. Şi totul a mers ca uns, deşi Coxboy era în Anglia, iar Mjolnir în Bucureşti. Între timp, am revenit la sentimente mai bune cu muzica, şi am revenit la dubstep, fie cel original (deep, subbass, DMZ), fie un dubstep mai agresiv (mecanic), dar şi alte proiecte electronice, în principiu bass music. Suntem semnaţi la un label românesc, Quad Damage Recordings, însă mereu în căutare de ceva nou, fresh."


CoxBoy & Mjolnir - Maria Dub by ElectroBlog Ro-The Future

DJ Shock: "Am început să produc muzică în 2003, ambient şi breakbeat. Aveam 15 ani pe atunci. Inspirat de producţiile lui James Bernard (Propellerhead/Reason) am trecut prin majoritatea genurilor de muzică electronică, dar de fiecare dată m-am întors la acelaşi breakbeat <condimentat> cu efecte de trance şi ambient. Până în prezent am produs aproximativ 300 de piese, fiecare cu povestea ei. Aşa îmi <scriu> eu memoriile.
     Ca DJ am început ceva mai târziu (nu mi-a plăcut ideea de a lucra cu piesele altora). Prima dată am mixat în SubBufet alături de DJ Vasile pe 5 iunie 2009, ca raspuns la un demo pe care i l-am trimis la Zona Liberă (Radio Guerilla). Din iunie până în octombrie am mixat în fiecare marţi în Stamba Cafe, ramură underground a clubului Suburbia (am realizat o <emisiune> live săptămânală numită Breakbient, în care mixam breakbeat şi trance). În noiembrie 2009 am fost invitat din nou de DJ Vasile în SubBufet să îmi prezint producţiile (ultimele trei albume). Din ianuarie până în iunie 2010 am mixat în Base Cafe (o altă <emisiune> săptămânală, axată pe tot ce ţine de breaks). Pe 8 aprilie 2010 am mixat din nou în SubBufet ("Florida Connections", cu producţii breakbeat şi electro din Florida - Dynamix II, Jackal & Hyde şi James Bernard, producătorul de demo-uri al Propellerhead Software). Tot în aprilie am trimis un demo la Skunk Predatorz (Deva). În mai 2010 am realizat patru demo mix-uri, unul pentru Studio Martin, la cererea lui DJ Niki4, unul pentru Thrancians/Spacesheep, la cererea lui DJ Latam, unul pentru Gojira şi unul pentru Scarcity Records (Mesmer). Pe 24 iunie 2010 am mixat open-air, la terasa Baraka, în Herăstrău (4 ore de breakbeat, 2-step şi electro). Pe 30 iulie 2010 am mixat în Timişoara, la House Parade 2010, pe scena Base Sound FX by AnonimTM, alături de Newgotty şi Dudu. A urmat o pauză de mixat, ocupându-mă exclusiv de producţie. Pe 26 decembrie am mixat un set de breakbeat, ca special guest, la "Future Drum&Bass & Dubstep 2" în Club Manana (Brăila). La începutul lunii ianuarie am iniţiat un proiect de hip-hop alături
de MC PaciN2 (fost membru al trupei Secta), în calitate de producător şi DJ. Ca artist solo fac tot posibilul să readuc ideea de breaks (de la nu-breaks la progressive breaks, breakbeat, 2-step, breakstep, electro etc.) în atenţia publicului. În urmă cu câteva luni am prezentat o emisiune săptămânală cu şi despre breakbeat la Radio CBU (organizatorii Fusion Festival-ului). În luna iulie ar fi urmat să mixez în cadrul Fusion Festival-ului, dar am ales să ţin un concert în oraşul natal (Brăila). Au urmat Adrenalin OD 3 şi 4, unde m-am ocupat de warm-up. Apoi am organizat două concerte în Brăila (unul în Manana, altul în club Progresul). În ultima vreme am renunţat la concerte în favoarea familiei, a job-ului, a facultăţii."


DJ Shock - Voyager by ElectroBlogRo-The Future2

EleMental: "Muzica electronică aplicată armonios peste sunetele naturii mi-a creat întotdeauna o stare aparte, mai ales redată în medii de calitate înaltă. Aşa că am ales s-o fac şi eu, dar în felul meu, pământesc, reprezentând pădurea, muntele şi râul care trec prin el. Mesajul transmis nu este unul anume, ci mai degrabă un îndemn spre o stare de identificare cu totul, meditaţie, deschidere şi conectare cu Pământul. Mesajul primit depinde de fiecare în parte :) . Piesa e făcută from scratch în FL Studio, folosind VSTi-uri şi sample-uri vocale modificate prin VST-plugins. E o construcţie destul de obişnuită, două părţi asemănătoare, dar ritmate diferit, cu un break la mijlocul piesei. Instrumentele folosite sunt Omnisphere, Albino, Blue, Kontakt şi sample-uri de didgeridoo, frame drum şi alte percuţii."

EleMental - Metamorphosis (Horns & hooves) by ElectroBlogRo-The Future2

Esqu: "Am 20 de ani. M-am apucat pe la sfârşitul lui 2007, timid, să fac muzică, limitat în genuri şi tehnici pe vremea aceea. Acum abordez într-un mod mai vast: electronică, hip hop instrumental, off-beat, glitch hop. Mesajul e corelat şi cu sursa de inspiraţie, samplez orice sunet/zgomot/decibel, e muzică şi armonie peste tot. Pregătesc un material în colaborare şi cu ajutorul lui Bean, folclor de bun gust şi nişte glitch hop cum tre' sa fie. Cel mai probabil scot şi un album (de debut), cu diferiţi MC-ii, eu producând instrumentalele, electronică şi experimental."

Esqu - Scarabeu by ElectroBlogRo-The Future2

Fierbinţeanu & Ics: "ICS este Claudiu Ilariean, muzician român (chitară, computer, efecte), fost component al formaţiei Oaia Neagră, actual component, alături de Emanuel Munteanu (bass), al proiectului The Black Sheep Experiment. Tema instrumentală a piesei "Refugee" este compusă, orchestrată şi interpretata de ICS, în primăvara anului 2011 (clape, computer). Tema de voce a piesei este compusă şi interpretată de Gabriela Fierbinţeanu, plecând de la tema instrumentală ICS, tot în primavara anului 2011. Textul este scris de Cristian Fierbinţeanu. "Refugee" este o declaraţie directă de amor, simplă şi puternică."


Fierbinţeanu & Ics - Refugee by ElectroBlog Ro-The Future

Iv-in: "Un producer de electro-house/complextro, cred că printre singurii din ţară. Pe lângă asta mai am influenţe de acid, psy, tech-house, minimal, incepând <mişcarea> The Romanian Tech-files care, ca şi mine, e abia la început. Am început să fac muzică în 2010 cu DnB, iar după aceea dubstep şi hip-hop, în cele din urmă trecând la ceea ce fac acum."


Iv-in - Eastern bass by ElectroBlogRo-The Future2

Mădălin Luca: "Mădălin Luca - naist (Timişoara) în cariera sa de muzician, abordează diferite genuri muzicale imprimând fiecărei note muzicale propriul stil de interpretare – muzica tradiţională românească, muzica clasică, jazzul, world music, muzica electronică. A participat încă de la începuturile carierei sale la diferite festivaluri şi concerte în Europa, dar şi în Asia - Vietnam unde reprezintă România cu succes la Festivalul Internaţional Hue. Mădălin Luca este licenţiat în interpretare instrumentală jazz la Facultatea de Muzică a Universităţii de Vest Timişoara, absolvind cursurile Facultăţii de jazz şi pop <Richard Oschanitzky> a Universităţii Tibiscus Timişoara. Mădălin Luca este un căutător a noi modalităţi de exprimare muzicală, experimentând posibilităţile nedescoperite ale naiului, introducându-l într-un teritoriu muzical puţin explorat de către naişti: muzica electronică, experimentală, jazzul. Singur pe scenă sau cântând împreună cu alţi artişti, muzicianul propune un univers sonor propriu, construind o lume muzicală complexă şi completă, folosind naiul acustic sau uneori naiul procesat electronic, mijloace de expresie ale muzicii electronice, experimentale, diverse efecte sonore, toate acestea în slujba creativităţii şi explorării sensurilor profunde ale muzicii. Singur pe scenă, Mădălin Luca recreează o întreagă orchestră, construind pas cu pas, în timp real, prin improvizaţia muzicală, liniile ritmice şi melodice ale fiecărei melodii, conferind unicitate fiecărui moment muzical, fiecare concert al artistului fiind inimitabil şi irepetabil. În anul 2009 a fost distins cu Trofeul pentru compoziţie & Premiul special pentru aranjament orchestral la Festivalul Internaţional de Jazz / Sibiu."


Mădălin Luca - Gaida by ElectroBlog Ro-The Future


MusicWave: "Mă numesc Roberto (MusicWave), sunt nou apărut pe aceste meleaguri ale muzicii electronice în materie de compoziţie. <Arabian Freak> este un dubstep cu influenţe orientale, terminată la începutul anului 2012. Ascult muzică electronică de la vârsta de 6 ani, fiind infectat cu acest microb de către membrii familiei mele :) . M-am apucat să produc prin august 2009. Sunt încă începător în tot ceea ce ţine de produs, însă fac asta pentru că îmi place, mă relaxează, asta mi-am dorit întotdeauna. Momentan folosesc Fruity Loops Studio (da, ştiu că gurile rele critică dur soft-ul acesta). Sunt de părere că poţi face treabă pe orice program, atâta timp cât îl stăpâneşti :) ."

MusicWave - Arabian freak by ElectroBlogRo-The Future2

Platonic Scale: "Stela Enache & Florin Bogardo este un remix pe care l-am făcut în 2011, utilizând întreaga piesă originală, clasica "Ce simţi când eşti îndrăgostit", lansată iniţial la Electrecord in anii '80. Stilul rezultat e discutabil între breakbeat şi trip-hop, necăutând să-l încadrez undeva anume. Cele mai importante adiţii sunt tobele, pădurile şi o doză importantă de warping manual pentru a conforma piesa tempoului mărit."


Secuem:  "Melodia a pornit de la un concept simplu. Am vrut să creez un contrast, contrast între vocea caldă, melodioasă şi nişte tonuri agresive, dinamice, cu mult distors, care să ruleze pe un ritm drept, ca un metronom pentru acest contrast. Pentru a da mai mult dinamism şi a scoate mai mult în evidenţă <hook>-ul piesei <It's A Crime>, am rupt acest ritm cu break-uri puţin deviate, pe langă masură. Vocea aparţine Ralucăi Leahu, vocea şi sufletul formaţiei Magnolia, formaţie în care sunt şi eu alături de Dan Leahu, soţul Ralucăi şi Bogdan Moroşanu. Iniţial, era o altă melodie, o altă linie melodică, o altă poveste. Într-o seară, jucandu-mă la pian, am găsit notele cu care este facută piesa, dar simţeam că lipseşte ceva. Îmi trebuia o voce, caldă, puţin dramatică, sensibilă, care să vibreze acele note găsite de mine şi să creeze totodată şi hook-ul piesei. Aşa am găsit potrivite versurile <It's a crime, to leave me tonight>. Ca gen, aş include melodia într-un french house, nu-disco, electro. Ca şi cum Aeroplane ar face un copil cu Justice şi la botez naşii ar fi Daft Punk, iar preotul ar fi Trent Reznor :)) . Melodia a fost facută în Ableton Live, program cu care fac toate piesele. Pentru tonuri am folosit Sylenth, un VST cu care sunt foarte obişnuit şi câteva instrumente din Ableton. Chitara a fost trasă de mine, iar pentru a face piesa mai acidă am folosit un Korg Monotron, cu care am tras şi editat câteva FX-uri pentru percuţie şi build-uri. Toate chestiile astea au fost puternic compresate şi trase prin distors sau printr-un bit-reduction effect. Mixul a fost făcut de către mine, cât şi mastering-ul. Mesajul transmis nu ştiu exact care este, fiecare îl interpretează cum vrea, dar cred că cel mai potrivit ar fi de dragoste, ochi înlăcrimaţi, pumni în perete. Partea aceea mai dramatică a unei relaţii."



Syrtis Major: " Sunt din Craiova, compun muzică din 2006, folosesc Reason şi M-audio Axiom 61. Din 2004 sunt NoGood DJ, pun <muzică veche> pe care o mai mixez cu melodii noi care merită promovate, dar cum spunea cineva, <nu există muzică nouă sau muzică veche, numai muzică bună şi muzică proastă>. Am terminat Comunicare, Filosofie şi am un master în Sociologie. Disertaţia s-a numit <Influenţa muzicii în viaţa socială>. Deşi am şcoală, am ales să-mi leg viaţa de muzică. Cred că Nietzsche avea dreptate când spunea că <fără muzică viaţa ar fi o greşeală>.
     <Vintage Toys>: 2012, 104 bpm, la gen aş zice experimental, inspiraţia a venit cântând, piesa practic s-a compus singură, eu decât m-am jucat la sunete. Sunetul de orgă, care sună a reggae, este "Leslie Hall", sunetul cu care începe piesa este "Femenine", dupa el urmează tobele, după care imediat intră "Angel Delight". Cel care urmează şi sună a pian de jucarie este "ClockenSpiel". Nici un sunet nu a rămas nemodificat, la fiecare am schimbat parametrii până mi s-a părut că se suprapun cum trebuie."




Syrtis Major - Vintage toys by ElectroBlogRo-The Future2

Victor Tivadar: "Piesa e facută recent, am făcut-o pentru un amic ca să o folosească la un joc de ipad/iphone. Poţi vedea aici trailerul: youtube.com/watch?v=MwIKXxBGgik. Ideea a fost să transmit un mesaj relaxant, pozitiv, să sune uşor. Un fel de chill ai putea spune. Au ieşit primele tobele într-o zi, care le-am tot reglat până mi-au plăcut. A doua zi parcă am făcut şi linia melodică, cu un sunet de pian şi un arpegiator. Mă rog, iniţial a fost o chitară că aşa pornise şi numele de <Stringfire>. Trebuia să fie o nebunie cu mandolină, banjo, chitară, dar n-a mai fost :) . Melodia e simplă, practic tobele merg pe toată piesa, fără modificări. Urmează apoi un synth, diferite sunete alternante, uşoare, pian, bells etc, care apoi se suprapun, totul mergând pe aceeaşi linie melodică, acelaşi pattern: primele note de pian."


Violent BackPropagation: "BackPropagation este un algoritm de antrenare pentru retele neuronale. Invatare pentru roboti. Folosirea violentei in procesul de invatare al robotilor nu numai ca nu foloseste la nimic, ar fi de-a dreptul penibila. Nu vad de ce ar fi altfel la oameni. In afara cazului in care violenta e mimata intr-un scenariu BDSM. :)
     Compun muzică din 1996, în acea perioadă foloseam Impulse Tracker și participam la demo party-urile care se țineau în acea vreme, Reunion și Dracula XMass Party. Din 2002 am renunțat și mi-am reluat pasiunea pentru muzică electronică în 2010, atunci când am descoperit scena de EBM/Industrial/Dark Wave și am înființat singur proiectul electro-industrial Violent BackPropagation. Primele piese VBP au fost difuzate la București FM în rubrica de dark wave a Vivianei Ball din emisiunea A La Chart Week-end. Au urmat difuzări la Dark Essence Radio în Australia și 1Radio în UK. Piesele VBP au fost o prezență constantă la petrecerile Tanz Die Revolution din București. Primele apariții oficiale au fost cu remixuri pe albumele Scream Machine - Blender, Cybershroom - Neon Tequila (Overdose) și Free Therapy - Deviant. În vara anului 2012 intenționez să lansez un prim EP, "Change The Future", care va conține 5 piese originale și două remixuri făcute de artiști străini."


Violent BackPropagation - Violent BackPropagation by ElectroBlogRo-The Future2

Xioux: "Mă numesc Florin, am 31 de ani şi croşetez la Reason de vreo 5. Am pornit de la zero tangenţe cu tot ce înseamnă producţie audio şi am ajuns în <halul> ăsta. Acum câteva luni am participat la workshopul lui Brazda lui Novac de la Artskul şi asta m-a făcut să ies dintr-o perioadă latentă din punct de vedere muzical şi m-am procopsit şi cu o tendintţă de a IDM-ui chill-urile mele."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !