sâmbătă, 2 iunie 2012

Biografii/Discografii: Coughy



Coughy este una dintre acele trupe nonconformiste si experimentale care îmi place mie mult. Trebuie să recunosc că ador când văd tinere talente care nu se rezumă la a sta după un laptop. Coughy este una dintre acestea şi iată povestea ei.






“Nu-mi place să-mi ascund sursele de sampling. Sample-urile principale din <Precambrian> provin dintr-o piesă a Corinei Chiriac, numită <Dunărea Albastră>. Încerc din ce în ce mai mult în ultima vreme să folosesc sample-uri şi încerc ca sursele lor să fie cât mai exotice. Cred că ce m-a condus în a testa tipul ăsta de sampling a fost primul album al lui El Guincho, <Alegranza!>, dar un pic şi <Person Pitch> al lui Noah Lennox.
Piesa provine dintr-un live din 2010 pe care l-am avut în Fabrica. Am rugat, cum facem de obicei, pe sunetist să înregistreze performance-ul. Facem asta pentru că foarte rar cântăm o piesă de două ori şi oricum, nici atunci nu o facem la fel, fiind vorba de un performance bazat exclusiv pe improvizaţie. Din primul gig pe care l-am avut ne-am dat seama că ăsta e workflow-ul pe care vrem să-l avem. Practic nu ne vedem decât la gig-uri şi încercăm să ne surprindem unul pe altul. Spre surprinderea noastră nu am avut nici un concert de care să fim dezamăgiţi până în prezent. Şi chiar când au fost momente mai slabe măcar erau interesante.... Pentru noi, cel puţin.
Shere de la Local Records a fost la un gig al nostru împreună cu Hipdiebattery la Atelierul de Producţie prin noiembrie 2011. Mi-a propus după gig să ne bage în schema cu BuzzRo şi evident am acceptat şi ne-am bucurat pt ocazia care ni se oferea. A fost ciudat cum am ales piesa pe care să o promovăm. Iniţial am vrut să dăm alta, o producţie mai dichisită. Ulterior am renunţat la ea pentru că nu se potrivea stilului nostru şi am decis că un live ar fi cea mai reprezentativă alegere şi am tăiat o bucată din concertul din Fabrica de care ziceam. Am avut mari emoţii în legatură cu calitatea (destul de lo-fi) a materialului, dar Shere mi-a răspuns că se potriveşte bine cu restul pieselor de pe compilaţie. Oricum eram pregătiţi să nu mai dăm nimic în cazul în care nu ar fi acceptată piesa aşa cum am dat-o noi :) .
Anyway... a fost ok şi a primit review-uri pozitive inclusiv de la Dilema Veche, Boing-Bum Chack şi Montgomery Clunk. Piesa a mai apărut şi pe o compilaţie internaţională numită Music Alliance Pact (MAP) şi de acolo a fost preluată de multe site-uri şi blog-uri, şi chiar şi-a făcut apariţia într-un dj set al trupei Jazzanova... Go figure...
            Pe 20 mai intrăm într-un studio pentru a înregistra un material care va dura între 4 şi 6 ore. Vom tăia din el părţile care ni se par nouă ca fiind cele mai inspirate şi le vom pune într-o formă care să semene cu un EP, sau dacă va fi cazul, un LP. Vom posta în schimb şi toată sesiunea undeva pe vreun site pentru cine e interesat. Nu ştim cum se va chema, nu ştim cum va suna, suntem şi noi curioşi să aflăm. Avem o propunere din partea Local Records pentru a scoate materialul la ei şi sper să mergem aşa. Ne bucurăm că şi-au arătat interesul pentru asemenea proiect şi văd în asta un semn bun.” (Coughy)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !