duminică, 11 martie 2012

ElectRo Exclusives No. 024: Reash

     Ediţia cu numărul 24 este dedicată unui producător şi dj român pe care eu îl simt destul de aşezat, destul de bine "crescut" şi cu o cultură muzicală bine pusă la punct. Îl recomand cu mare căldură şi în timp ce vă delectaţi cu mixul vă ofer spre citire un mic interviu realizat cu Reash, prin amabilitatea acestuia. Enjoy.

ElectroBlog Ro: De când ai început să pui, respectiv să produci muzică ?
Reash: Din fericire noţiunea mea de timp este oarecum distorsionată. Atunci când mi se preda istorie, importante pentru mine erau evenimentele şi nu datele. Din ce-mi aduc aminte, am început să produc (rudimentar) cu mult înainte să pun prima oară mâna pe un fader. Norocul său astrele au făcut să cunosc, la vârsta de 18 ani, oameni ca Mesmer, Marika şi puţin mai târziu Cosmin TRG. Toţi trei au jucat un rol foarte important în cizelarea mea, atât ca om cât şi ca artist. Primul mi-a arătat ce înseamnă determinarea, dedicarea şi Impulse Tracker. Al doilea m-a învăţat fără să-şi dea seama cum să manifest diversitatea, dar mai ales cum să împletesc influenţe aparent incompatibile. Rolul celui din urmă încă îl disec. Fără să stau pe gânduri spun că el exemplifică cel mai bine sinceritatea. Pentru că sunt un artist de modă veche, consider că orice manifestare artistică înseamnă în primul rând o exprimare, o altă cale de comunicare. Cu cât este mai deschisă, liberă şi directă, cu atât este mai aromată. Răspunsul punctual sau sinteza celor de mai sus este. Primul set l-am făcut acum 8 ani iar primele producţii au acum 10 ani.

EBRo: În ce stil de muzică electronică te încadrezi ?
Reash: Greu de spus. De 2 ani refuz să cred în stiluri, genuri sau sub-genuri. Privesc perindarea mea (publică sau nu) prin perioade dar mai ales arome muzicale ca pe o macerare. Rezultatul vorbeşte de la sine şi o va face în continuare. Singura constantă în muzica pe care o „pictez” acum este ritmul de 4 bătăi. Am observat că ăsta primeşte invariabil eticheta „house”.

EBRo: Ce producători şi DJ preferaţi ai din România şi din afara graniţelor ?
Reash: Lista este prea lungă şi cu siguranţă aş omite fără intenţie multe nume. Oricine este sincer în ceea ce face, indiferent de forma expirmării sale îmi câştigă respectul. Pe plan naţional multe roţi sunt încă ruginite, iar valorile (da... Am avut, avem şi vom avea mereu) fie se ofilesc în frustrare şi un nor de anonimitate, fie se exportă fără să se uite înapoi. Acţiuni fireşti şi naturale atât timp cât apetitul local este minim.

EBRo: Ce tehnică foloseşti ?
Reash: Limitarea. Întotdeauna am crezut în ea şi mi-am dovedit că nu m-am înşelat. Să spunem că mintea mea lucrează în stilul clasic. Chiar dacă lucrez cu un soft, îl folosesc ca şi când aş avea un obiect palbabil în faţă. Acesta este motivul pentru care nu am renunţat la Reason şi ignor orice VSTi. Sunt conştient de valoarea şi puterea lor, dar personal nu mă ajută. Procesul de cunoaştere trebuie să fie continuu iar atât timp cât un click cumulează prea multe procese, sugrumă. Folosesc sinteza de sunet dar mai mult pentru a mă sampla singur.

EBRo: Ce planuri de viitor ai ?
Reash: Îmi doresc să am cel puţin aceeaşi fluenţă ca şi până acum.

EBRo: Spune te rog câteva cuvinte despre mixul realizat pentru cititorii/ascultătorii ElectroBlog Ro.
Reash: Recomand oricui îl va asculta să nu sară printre piese. Îmi cer scuze dacă sunt exagerat de laconic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !