luni, 12 martie 2012

Biografii/Discografii: Qbik



     Octav este din Reşiţa şi a început să experimenteze muzica electronică în 1999, pe un computer, sub pseudonimul iniţial DrQbik. Stilul lui era încadrat în experimental, dar în scurt timp a evoluat spre IDM, downtempo, dub, cu influenţe raggae şi hip-hop.

     “Undeva pe la sfârşitul lui 1999, toamna, apucasem să pun mâna pe un PC. Aşa a luat naştere proiectul, pe atunci DrQBIK. De unde drqbik. La bloc prietenii îmi ziceau doctoru, reparam tot, improvizam şi făcem să mergă bine aproape orice îmi pica la mână iar qbik cred că e lesne de înţeles.”
     ”Îmi amintesc că auzisem la TMbase Mabento şi am rămas plăcut surprins. Îmi amintesc cu plăcere de cântările lui Electronvc, Minus (la începuturile lui), Nonel, apoi la Simultan am ascultat Yvat live. Am rămas marcat. Mai apoi începusem să cunosc şi ascult producţii ca Mort la Creier, Silent strike.” (Octavian Petru Dobre)

     Pe lângă cei mai sus enumeraţi Octav apreciază artişti authtoni precum Cycler, Brazda lui Novac şi Candlestickmaker, iar de la nivel internaţional Proem, Yasume, Helios, Maps and Diagrams, People Press Play.
     În anul 2003 a adunat la un loc câteva piese şi a botezat materialul "Electronik de 2 Bani". Trei ani mai târziu a lansat primele sale producţii IDM, iar până în anul 2008 a produs nu mai puţin de trei albume la PatPong Records: "Robots Cry Too", “Sheba" şi "Malina & Besprinkle". Netlabelul autohton Arhiva 7 a fost un alt loc primitor pentru Octavian, unde a semnat materiale cum sunt "Iluzii şi Vise" (2006), "Death Glowing Symphony" (2008) şi "Good Morning Dreamland" (2009).

     “De cântat mai puţin sau deloc, încă suntem la nivel de apartament cu IDM. Am pus la ceva evenimente pe plan local. Pe partea de producţie folosesc PC + Korg Nanopad + Behringer umx490 + monitoare Entry level.” (Octavian Petru Dobre)

     În ultimii ani se poate spune că proiectul a rămas în stand-by, cu o mulţime de piese rămase încă nelansate
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !