marți, 1 noiembrie 2011

Biografii/Discografii: Dump 52


            În spatele numelui Adapt, cel mai comun dintre ele, precum şi o mulţime de alte pseudonime (Dust, Kevin Grant, Hardwax, Mikrloop, Mr. Pinhead, Nagz, Pascal Nazon, Pherplexer, Petalpusher, Purusa Prakrti), stă Bogdan Roşu. Pe cât de multe monikeruri, pe atât de multe stiluri abordate, dar aş scoate în evidenţă în special trance/goa, fiind printre primii producători de acest gen de la noi.

            Bogdan produce muzică încă din anul 1995. Un an mai târziu a intrat în contact cu norvegianul Nexus, alături de care a participat la punerea bazelor a casei de discuri Cloud Nine, Acolo Bogdan a lansat sub pseudonimul Pherplexer, piese precum "Bass Toys", "Astral Motion", "Warm Pulses" sau "Space Rodeo".

            Dintre celelalte producţii semnate de el de-a lungul timpului se remarca ep-ul lansat în cadrul proiectului RIDMA, numit "Pixelparket" şi care a fost lansat în anul 2001, la Electro Beats. RIDMA a fost un proiect realizat alături de Makunouchi Bento, prin care se dorea crearea unei scene a genului idm la nivel local. Tot alături de MaBento a lansat un material la casa de discuri Ogredung: "Adapt - Children Of Moog" Makunouchi Bento Remix şi "Makunouchi Bento & Nagz - Morninfizik".

            Au fost şi alte piese lansate de Bogdan Roşu pe compilaţiile TMBase, în urma participării la aceste festivale, la a cărei baze a contribuit şi el: "A 3 Lost In A Northend", "Gated", remix pentru "Toxica - Glow" şi pentru piesa "PNal - Atent".

            În prezent Bogdan nu mai activează pe scena muzicală, axându-şi cariera pe web design, însă plănuieşte să reînvie proiectul Adapt.




            Proiectul Dump 52 a fost latura minimal/techno/funk a lui Bogdan Roşu, alături de care a mai colaborat pentru o scurtă perioadă Mark Foundler aka Charlie D (Cătălin Mihuţ).
            Cătălin a început să producă muzică aproximativ prin anul 1994, Mark Foundler fiind un pseudonim cu care aborda latura techno a muzicii electronice, iar Charlie D pentru ritmurile mai “melodioase”.

            “Locuiam în acelaşi bloc cu Bogdan Roşu şi eram foarte buni prieteni. Nu prea mai îmi amintesc pe când a început totul, însă e clar că eu am fost atras în toată această chestie prin Bogdan. Cred că se întâmpla undeva prin '94-'95 şi a avut loc odată cu achiziţionarea unui extraordinar calculator 486, pe care atunci ai mei au dat 1000 de mărci germane. La acea vreme nu aveam conexiune internet, Bogdan era cel ce avea un modem şi un cont la fundaţia Soros. Aveau un soi de linie internet ce o ofereau parcă gratuit prin diall-up. Înainte de 486 aveam un XT IBM cu monitor CGA şi pe el nu prea puteam face altceva decât ANSI graphics.
            După ce am cumpărat acel 486 m-am apucat de “făcut muzică”. Îmi amintesc cu plăcere că fiind elevi, amândoi toată ziua stăteam în Fast Tracker şi cum compuneam ceva cum fugeam la Bogdan şi ne prezentam fiecare realizarea din acele zile. Cam tot ce compuneam foloseam samples din alte module .XM încercând să credităm autorii acelor samples. În afară de Fast Tracker şi ceva drum machines gen TR-909 virtuale nu am atins.” (Cătălin Mihuţ)

            În anul 1999 Cătălin a participat la BMP Compo, un concurs anual renumit, organizat de Blacktron Music Productions, unde s-a clasat pe locul doi cu proiectul Charlie D. Piesa cu care a participat s-a numit “Wir Haben Das Technokarriere”.

            "A fost o perioadă de câţiva ani buni în care făceam muzică şi care în ce mă priveşte a cam luat sfârşit cu ceva vreme înainte de primul TMBase. Dacă îmi amintesc bine parcă tot aşa cu ceva vreme înainte de TMBase am zis tragem noi un chef minimal techno şi împreună cu Bogdan am făcut nişte afişe. Petrecerea se numea "Point Blank". A fost ţinută la restaurantul Vaporul în Timişoara şi am început să lipim afişe A4 prin oraş cu borcanul de aracet în ghiozdan :) . Nu cred că ştia nimeni de ce petrecere este vorba că doar nu ştia lumea din Timişoara de Mark Foundler şi Hardwax :) . La petrecere stiu ca la sonorizare am fost ajutati de un prieten Cristi Paulisan care venise cu un subwoofer de masina si ceva boxe. Oricum, aşa-zisa petrecere a fost un fiasco. Noi visam că punem minimal şi că rupem targul. Am ajuns să punem Prodigy parcă :) . Minimalu nostru nu prea avea succes. Erau oricum cred că vreo 20 persoane, deci nu prea era petrecere. (Cătălin Mihuţ)
           
            Cei doi au mai pus bazele împreună şi unui netlabel, numit Subsonic Records. Bogdan se mai ocupa de alte trei netlabeluri de acest gen, numite Dump 52, Sol Monotone şi Rohformat, precum şi de revista online Setup, brand care mai include şi un club în prezent.
            Dump 52 a fost proiectul cu care Roşu a apărut prima dată pe scenă la TMBase, singur, pentru că Mihuţ renunţase la muzică înainte cu puţin timp de acest eveniment. A semnat o piesă numită "Simple Surgery", prezentă pe compilaţiile festivalului amintit.

           "De atunci încă mai mă joc cu programele de muzică din când în când, dar asta doar de amuzament şi probabil pentru a satisface o nostalgie. Chiar şi în clipa de faţă am instalat un tracker, Renoise, urmaş al celebrului Fast Tracker :) . Momentan mă ocup de web design şi poate, întâmplător sau nu, lucrez pentru aceeaşi firmă ca şi Bogdan. Am fost şi suntem foarte buni prieteni.” (Cătălin Mihuţ)


 Dump 52 - Simple Surgery
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !